spiegel­marsch

MIRROR MARCH

The performance with 24 man-high mirrors, 4 flag bearers and a musical compo­si­tion by André Obermül­ler for Elisa­beth Rosen­thal at the March-Chimes, proces­ses histo­ri­cal patterns of military movement, marching bands, demons­tra­ti­ons, group movements and politi­cal gathe­rings into a sculp­tu­ral movement.
Start­ing at the Kunst­haus Dresden and the Städti­sche Galerie Dresden, the movement led through Dresden‘s old town and invited visitors to reflect on the present and future of democracy and the public.

////

Die Performance mit 24 menschen­ho­hen Spiegeln, 4 Fahnen­trä­gern und einer musika­li­schen Kompo­si­tion von André Obermül­ler für Elisa­beth Rosen­thal am Marsch-Glocken­spiel verar­bei­tet histo­ri­sche Muster von Militär­be­we­gun­gen, Demons­tra­tio­nen, Gruppen­be­we­gun­gen und politi­schen Versamm­lun­gen zu einer skulp­tu­ra­len Bewegung.
Ausge­hend vom Kunst­haus Dresden und der Städti­schen Galerie Dresden führte die Bewegung durch die Dresd­ner Altstadt und lud zum Nachden­ken über Gegen­wart und Zukunft von Demokra­tie und Gesell­schaft ein.

zum werk: Grenzen als Freiheit der Andersdenkenden Publi­ka­tion zum Spiegelmarsch

Date:

24. & 26. March/März & 28. October/Oktober 2017

Location:

Material:

24 mirrors each 180 x 43 cm, 4 FLAGMASKS 240 x 350 x 150 cm, 1 March-Chimes, 29 Performer //// 24 Spiegelschilde je 180 x 43 cm, 4 Fahnenmasken 240 x 350 x 150 cm, 1 Marsch-Glockenspiel, 29 Performer

inszenierung, video, sculptural movement, art in public space, kostüm