MIRROR MARCH
The performance with 24 man-high mirrors, 4 flag bearers and a musical composition by André Obermüller for Elisabeth Rosenthal at the March-Chimes, processes historical patterns of military movement, marching bands, demonstrations, group movements and political gatherings into a sculptural movement.
Starting at the Kunsthaus Dresden and the Städtische Galerie Dresden, the movement led through Dresden‘s old town and invited visitors to reflect on the present and future of democracy and the public.
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Die Performance mit 24 menschenhohen Spiegeln, 4 Fahnenträgern und einer musikalischen Komposition von André Obermüller für Elisabeth Rosenthal am Marsch-Glockenspiel verarbeitet historische Muster von Militärbewegungen, Demonstrationen, Gruppenbewegungen und politischen Versammlungen zu einer skulpturalen Bewegung.
Ausgehend vom Kunsthaus Dresden und der Städtischen Galerie Dresden führte die Bewegung durch die Dresdner Altstadt und lud zum Nachdenken über Gegenwart und Zukunft von Demokratie und Gesellschaft ein.
zum werk: Grenzen als Freiheit der Andersdenkenden Publikation zum Spiegelmarsch